Change language and currency here! ^__^

Köpvillkor

Priser och moms

Alla priser anges i svenska kronor inklusive moms på 25%. Om du beställer från ett land utanför EU kommer du att debiteras exklusive moms.

Leveransvillkor

För att täcka våra kostnader debiterar vi 350 kr inkl. moms för paket som inte hämtats ut. (Gäller inrikes, för utrikes debiteras 350 kr + fraktkostnad) Om du har något problem med din leverans, kontakta oss så gör vi vårt bästa för att hjälpa till. :)

Om du väljer att hämta varorna på ett evenemang måste betalningen ske i förskott. Du kan hämta dina varor när du vill, men vi kan bara ta emot betalning via banköverföring eller PayPal då övriga betalsätt debiteras vid leverans. (Vi kan alltså inte hålla en vara som ska hämtas utan att den blivit betald) Glöm inte att ta med legitimation när du hämtar dina varor. (Du kommer att få skriva under en leveransbekräftelse precis som när du hämtar ett paket hos ett utlämningsställe)

Leveranstiderna som anges är en uppskattning. Normalt tar alla leveranser med DHL max 3 arbetsdagar inom Sverige, men ibland kan undantag ske. Vi reserverar oss för detta. Leveranser med Postnord kan ta längre tid, upp till 30 dagar i undantagsfall.

Din order kommer att skickas inom leveranstiden som angivits på produktsidan. Om du beställt mer än en produkt skickas alla varor i ett paket när varan med längst leveranstid är klar. Lagervaror skickas normalt inom 2 arbetsdagar. Om du behöver få dina varor supersnabbt, kontakta oss så gör vi vårt bästa för att lösa det!

Ibland återanvänder vi förpackningsmaterial av miljö och kostnadsskäl. Självklart använder vi bara förpackningsmaterial som är rent och helt. Om du vill att vi enbart använder nytt förpackningsmaterial till ditt paket, kontakta oss så ordnar vi det.

Tänk på att om du beställer från ett land utanför EU kan det hända att du behöver betala tull och andra importavgifter för att ta emot ditt paket. Du som kund är ansvarig för att betala dessa importavgifter. Om du vägrar betala och paketet returneras till oss kommer vi att debitera alla straffavgifter som fraktbolaget debiterat oss, fraktkostnaden plus 350 kr för att täcka våra kostnader för frakt och administration.

Du som kund ansvarar för att lämna korrekta kontakt och adressuppgifter till oss. Om ett paket returneras till oss på grund av felaktig adress eller för att namnet inte stämmer med ditt ID-kort kommer vi att debitera dig 350 kr för att täcka våra returkostnader. Om paketet inte kunnat levereras på grund av att vi angett felaktiga uppgifter skickar vi självklart paketet till dig igen utan några extra avgifter.

Vi reserverar oss rätten att neka beställningar där leveransadressen inte stämmer med folkbokföringsadressen eller din registrerade PayPal-adress. Vi reserverar oss också rätten att neka leverans med icke spårbara leveransmetoder. I så fall kommer vi erbjuda dig att skicka beställningen till din folkbokföringsadress och/eller att uppgradera till en spårbar leveransmetod. Du kan även välja att avbryta din beställning.

Beställningsvillkor & personuppgifter

För att beställa i vår webbutik behöver du vara 18 år eller äldre. (Detta regleras av svensk lag.) Om du är yngre än 18 år rekommenderar vi att du ber en förälder eller vårdnadshavare att beställa åt dig.

Genom att lägga din beställning accepterar du betalningsansvar för varorna och fraktmetoden du valt samt bekräftar du att du är 18 år gammal eller äldre.

Ditt namn måste överensstämma med namnet på din ID-handling. Detta då vissa leveransmetoder kräver identifikation för utlämning.

Vi kommer att lagra de personuppgifter du angett i vårt affärssystem. Vi delar aldrig dina personuppgifter med någon tredje part. (Undantaget fraktbolag och betalningsförmedlare så som Posten, DHL, FedEx, Billmate) Kontakta oss om du vill att vi tar bort dina personuppgifter från vårt kundregister. Vår webbsida och databas är lokerad i Storbritannien.

Vi reserverar oss rätten att neka kunder från att köpa av oss om vi misstänker bedrägeri eller annat som kan skada vår verksamhet eller andra personer.

Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning och fel i lagersaldo. Om du beställt en produkt som visar sig vara slut i lager erbjuds du att vänta på att varan ska komma in igen, ersättningsprodukt eller pengarna tillbaka.

Betalning

Varorna förblir säljarens egendom tills dess att full betalning erhållits.

För att betala mot faktura måste du vara myndig och bli godkänd av vår betalpartners kreditkontroll. Fakturan skickas ut tillsammans med dina varor. För betalning mot faktura gäller även Billmates köpvillkor: https://efinance.se/billmate/?cmd=villkor

För banköverföring och Swish måste betalningen vara oss tillhanda inom 7 dagar, annars avbryts beställningen automatiskt. Skicka gärna ett kvitto på överföringen till oss om du betalar från utlandet så att vi vet att betalningen är på ingång. Vi har även ett bankgiro om du inte vill betala direkt till bankkontot, men då vi ser betalningar till bankkontot på morgonen men på bankgirot först kl 17.30 får du dina saker snabbare om du betalar till vårt konto. :)

Om du väljer att hämta varorna på ett evenemang måste betalningen ske i förskott. Du kan hämta dina varor när du vill, men vi kan bara ta emot betalning via banköverföring eller Swish då övriga betalsätt debiteras vid leverans. (Vi kan alltså inte hålla en vara som ska hämtas utan att den blivit betald) Om du valt hämtning som leveransmetod och någon annan betalningsmetod än de som listas ovan kommer vi att erbjuda dig att byta betalningsmetod. Accepteras inte detta avbryts beställningen automatiskt efter 7 dagar.

Ångerrätt och returer

Om du ångrar ett köp kan du skicka tillbaka varan till oss. Kontakta oss (e-post, telefon eller brev) inom 14 dagar från att du tagit emot din beställning. Du har sedan 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan till oss. Kontakta alltid oss innan du returnerar något. Du som kund är ansvarig för kostnaden för returfrakten och att varan levereras till oss på ett säkert sätt. Vi accepterar ej returer som skickas till oss mot postförskott eller efterkrav.

För att få pengarna tillbaka måste varan vara i väsentligt oförändrat skick. Du kan prova kläder och skor, men inte använda dem. Alla etiketter och förpackningar ska skickas tillbaka till oss. Vissa varor har plomberingar som gör det möjligt att prova plagget men inte använda dem.
Om vi bedömer att en vara minskat i värde på grund av kundens hantering reserverar vi oss rätten att göra ett värdeminskningsavdrag. Varor som är smutsiga, visar tecken på användning, saknar plombering eller liknande kan komma att belastas med ett värdeminskningsvdrag på 100%. Underkläder, badkläder, strumpor, smink, hårfärg och andra hygienprodukter där förpackningen eller plomberingen är öppnad/bruten accepteras ej.

För Överraskningspaket/Lucky Packs gäller att överraskningspaketet måste vara oöppnat för att köpet ska kunna gå att ångra. Du kan alltså inte öppna överraskningspaketet och sedan skicka tillbaka det. Samma villkor som vid köp på plats gäller, det går inte att välja bort eller byta varor som inte passar, därav det låga priset. Alla överraskningspaket levereras i en skyddande kartong eller påse för att säkerställa att de inte skadas eller öppnas under leveransen.

Förutsatt att inget värdeminskningsavdrag görs, återbetalar vi hela ordersumman om hela ordern skickas tillbaka. Skickar du tillbaka en del av en order återbetalar vi priset för den returnerade varan. Vi återbetalar ej expressleverans, tullkostnader eller andra extrakostnader. Återbetalning sker inom 14 dagar från att varan returnerats till oss. Återbetalningen sker till det konto du betalade din order från.

Ångerrätten gäller ej specialbeställda varor och skräddarsydda/måttbeställda plagg.

Om du vill returnera en felaktig vara, kontakta oss så hjälper vi dig med returfrakt och ev. reparation. Reklamationsrätten gäller ursprungsfel och regleras av konsumentköplagen.

Vi försöker alltid se till att du som kund är nöjd med ditt köp hos oss. Om vi mot förmodan inte skulle komma överens angående en eventuell reklamation har du som konsument möjlighet att vända dig till Allmäna Reklamationsnämnden för ett utlåtande i ärendet.

Varornas skick

Alla våra varor är nya och felfria om inget annat anges. De flesta produkter kommer med etiketter och dylikt, men vissa varor levereras till oss utan etiketter och förpackningar från leverantören. Om en produkt är begagnad eller har fel anges detta på produktsidan. Sådana produkter säljs i befintligt skick.

Vi försöker alltid att använda så korrekta produktbilder med så sanningsenliga färger som möjligt. Vi reservarar oss dock för att färger och detaljer kan uppfattas olika på olika skärmar.

Frågor?

Om du har några frågor är du hjärtligt välkommen att kontakta oss här. ^__^